دومین پیروزی شهرداری گرگان در بسکتبال غرب آسیا سید حسین حسینی: هواداران بیایند تا صدر را پس بگیریم ملی‌پوش مشهدی فوتسال بانوان: مسابقات آسیا غیرقابل پیش‌بینی است فتح‌الله‌زاده: بعضی داوران روی علایق رنگی سوت می‌زنند نورمحمدی: بعضی تیم‌ها گل می‌زنند، بعضی تیم‌ها حرف می‌زنند جباری: امیدوارم استقلال قهرمان شود| همه پیشکسوتان پشت استقلال هستند جلالی: برای تیم امید سراغ گزینه‌های باتجربه می‌رویم نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید هم‌بازی طارمی در راه بارسلونا هشتمین طلا به نام امام رضا(ع) | انگیزه بالای والیبالیست‌ها برای طلای پارالمپیک جدیدترین اتهام مدیران سابق مس رفسنجان؛ ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو برای رشوه! حساب‌رسی عملکرد ۴۲۳ میلیاردتومانی فدراسیون کشتی پورموسوی: ۱۸۰ دقیقه باید بجنگیم تا در لیگ بمانیم مجیدی فصل بعد جای نکونام را می‌گیرد؟ پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست
سرخط خبرها

پدافند و پارسا دو نماینده مشهد در لیگ برتر بسکتبال در مسیری سخت

  • کد خبر: ۴۸۸۵۸
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
پدافند و پارسا دو نماینده مشهد در لیگ برتر بسکتبال در مسیری سخت
تیم‌های آویژه‌صنعت پارسا و رعد پدافند مشهد، ۲ نماینده استان هستند که در گروه‌الف این رقابت‌ها قرار است مقابل حریفان به میدان بروند
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ اگر تا فصل گذشته فقط یک تیم از مشهد بود که هیجان بسکتبال را به خانه علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌آورد، حالا قرار است در فصل پیش‌روی این رقابت‌ها مشهد دارای ۲ نماینده در این پیکار‌ها باشد. تیم‌های آویژه‌صنعت پارسا و رعد پدافند مشهد، ۲ نماینده استان هستند که در گروه‌الف این رقابت‌ها قرار است مقابل حریفان به میدان بروند؛ جدالی که البته فعلا به‌خاطر شیوع مرگ‌بار ویروس کرونا به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و امکان میزبانی تیم‌ها و حضور تماشاگرانشان وجود ندارد، اما کسی چه می‌داند، شاید همین‌روز‌ها ویروس ترسناک، رخت از جهان بربست و شرایط به حالت طبیعی برگشت و ورزش با تمام هیجانش دوباره میزبان علاقه‌مندانی شد که دلشان برای حضور در اماکن ورزشی می‌تپد.


مشهدی‌ها در گروه ترسناک

نمایندگان مشهد در لیگ برتر بسکتبال پیش رو در گروه اول با اکسون تهران، خانه بسکتبال خوزستان، شورا و شهرداری قزوین، شهرداری گرگان، مس رفسنجان و نفت آبادان هم‌گروه هستند. این در حالی است که در گروه‌ب رقابت‌ها ۸ تیم آینده‌سازان، کوچین آمل، ذوب‌آهن، شیمیدر قم، مهرام تهران، نیروی زمینی و شهرداری بندرعباس حاضرند؛ وضعیتی که نشان‌دهنده کار دشوارتر مشهدی‌ها در گروه نخست این پیکارهاست، چرا‌که تیم‌های سخت‌تری در این گروه حاضرند. از مدافع عنوان قهرمانی شهرداری گرگان بگیرید تا اکسونی که با جذب ۲ خارجی طراز‌اول به نظر سالی درخشان را در پیش دارد.


تدارک ویژه آویژه

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت که فصل گذشته توانست به‌عنوان پدیده رقابت‌های لیگ برتر لقب بگیرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان نمایشی فراتر از تصور داشته باشد، این فصل با سرمربی صرب خود به‌دنبال تکرار موفقیت‌های فصل قبل است. نماینده اول مشهد در لیگ برتر بسکتبال برای تکرار موفقیت‌ها البته ولخرجی هم کرده و در شرایط کرونایی و بد اقتصادی ۲ آسمان‌خراش صربستانی را هم به ایران آورده است تا در این رقابت‌ها از آن‌ها استفاده کند.
 
الکساندر پونیاوویچ و نیکولا یفتیچ، ۲ ستاره دومتری پارسا هستند که در کنار آن‌ها یک گارد رأس کارکشته به نام مبین شیخی نیز جذب شده است. بازیکنانی که می‌توانند جای خالی کورین و عماد سلمانی را برای مشهدی‌ها پُرکنند. با‌وجود این خرید‌ها و البته تمهیدات و امکانات خوبی که مدیران باشگاه برای بازیکنان و کادر فنی تدارک دیدند، به نظر آویژه‌ای‌ها از شرایط ویژه و خوبی برای تکرار موفقیت‌ها بهره‌مند هستند. البته این در‌حالی است که تیم‌ها حالا نسبت به آویژه و سرجان ایوانوویچ، سرمربی صربستانی این تیم، و تفکراتش شناخت پیدا کردند و بعید است همچون سال قبل به‌راحتی برابر این تیم غافل‌گیر شوند. نماینده مشهد سال قبل توانست به‌عنوان ششمی دور گروهی برسد و خیلی‌ها آویژه را شانس صعود از پلی‌آف به جمع ۴ تیم برتر سوپرلیگ می‌دانستند که کرونا مانع تحقق این رؤیا شد.


سرباز‌ها به خط

تیم دوم شهر مشهد در لیگ برتر بسکتبال یک تیم نظامی است؛ تیمی که بازیکنان صد‌در‌صد سرباز را جذب می‌‎کند و فرصت مناسبی است برای بسکتبالیست‌هایی که می‌خواهند دوران خدمت را جایی باشند که هم بسکتبال کنند و هم در چشم تیم‌های بزرگ این رشته، بهترین موقعیت حضور در تیم رعد پدافند مشهد است. تیمی که نزدیک به ۸ سال از تشکیل آن می‌گذرد و قرعه چرخش این تیم در استان‌ها، برای جذب سرباز این‌بار به نام خراسان‌رضوی و شهر مشهد در آمده است تا رعدی‌ها از مشهد در لیگ برتر حاضر شوند؛ تیمی که ۷۰‌درصد بازیکنانش سرباز‌های بومی مشهد هستند، از صالح مرادیان بگیرید تا امیر شرفی. ستاره‌هایی که یک سال از خدمتشان باقی است و می‌خواهند این فصل را هم در رعد بازی کنند و به‌طور‌یقین بعد از لیگ آتی به یکی از تیم‌های خوب کشور منتقل می‌شوند.
 
رعد پدافند فصل گذشته از شهرکرد در رقابت‌ها حاضر شد و در میان ۱۴ تیم حاضر در رقابت‌ها عنوان دهم را تا پیش از تعطیلی کرونایی به دست آورد. با این همه تیم رعد پدافند از حیث امکانات خوابگاهی و مکان تمرین شرایط خوبی دارد، چرا‌که اردوی این تیم در داخل قرارگاه شمال شرق کشور در مشهد برگزار می‌شود و تیم امکانات رفاهی خوبی دارد. تنها‌دغدغه پدافندی‌ها بحث اسپانسر برای سفرهایشان به تهران است، چرا‌که بر اساس شنیده‌ها این تیم نظامی هیچ بودجه‌ای ندارد و باید برای خود اسپانسر بگیرد.


دغدغه‌های کرونایی

 
لیگ برتر بسکتبال برای نمایندگان مشهد در‌حالی از روز شنبه آغاز می‌شود که آویژه در روز نخست از ساعت‌۱۵ باید به‌مصاف شورا و شهرداری قزوین برود و رعد پدافند هم از ساعت‌۱۷ با اکسون تهران پیکار می‌کند. همچنین در چارچوب روز دوم این مسابقات که به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود، روز یکشنبه آویژه با اکسون و رعد پدافند با شورا و شهرداری قزوین مصاف می‌دهند. در‌این‌میان گفته می‌شود ۶ بازیکن و ۲ نفر از کادر فنی اکسون کرونا دارند که اگر این‌طور باشد، بازی اکسونی‌ها با نمایندگان مشهد در روز اول و دوم لیگ پیش‌رو لغو می‌شود و به تعویق می‌افتد. شب گذشته تمامی تیم‌های حاضر در رقابت‌ها تست کرونا دادند و باید تا ظهر امروز منتظر جواب تست‌ها بنشینند تا تکلیف بازی‌هایشان مشخص شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->